środa, 10 września 2014

Rydze po cygańsku

Obiecałam wypróbować przepis na rydze po cygańsku, który dostaliśmy w Wysowej i w końcu się udało! Jest świetny! Grzybki z powodzeniem mogą służyć w tej wersji, jako zimna przystawka, a nawet jako dodatek do dań! Użyliśmy mniejszej ilości octu niż w oryginalnym przepisie.


Poniżej przepis w swojej niezmienionej formie.

SKŁADNIKI:

  • 1 kg rydzów
  • 2-3 cebule
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1/2 szkl. wody
  • 1/2 szkl. octu
  • 1/3 słoiczka przecieru pomidorowego (pudliszki)
  • 2-3 listki laurowe
  • pieprz
  •  2 łyżki cukru
  • 1 łyżka soli

PRZYGOTOWANIE:
1 kg rydzów lekko posolić obgotować przez 20 minut. Odcedzić i zostawić po przestygnięcia.
2-3 cebule pokroić w piórka, zeszklić na 1/2 szkl. oleju, dodać 1/2 szkl. wody, 1/2 szkl. octu i 1/3 słoiczka przecieru pomidorowego (Pudliszki). Dorzucić 2-3 listki laurowe, trochę pieprzu mielonego, 2 pełne łyżki cukru, 1 łyżkę soli. Wszystko zagotować. kiedy zalewa się zagotuje, dorzucamy rydze i gotujemy całość przez 20 minut. Po tym czasie przekładamy do słoiczków i jeszcze gorące słoiki pasteryzujemy przez 10-15 minut.

5 komentarzy:

  1. Super pomysł :) Piękne zdjęcie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Przyznaję, że już zajrzałam i z pewnością będę zaglądała częściej :-)

      Usuń
  2. Cudowny przepis, dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wysowa Zacisze ? w tym roku na początku sierpnia udalo mi sie upolować rydzy na 1 słoiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie. W tym roku był nadzwyczajny wysyp rydza, więc przyrządziłem ich kilkadziesiąt litrów. Ale polecam pierożki od P. Irenki w Barze U Tomasza. Niebo w ustach. Nie jest to żadna reklama, tylko uczciwa ocena dobrego(pysznego)smaku. Kto spróbuje, będzie wiedział o czym pisałem. Pozdrawiam i do zobaczyska w przyszłym roku na Rydzobraniu. Tadek

    OdpowiedzUsuń